Laatste weken Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu Laatste weken Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu

Laatste weken Darwin

Blijf op de hoogte en volg Laura en Bianca

23 Oktober 2012 | Australië, Darwin

'Time flies when your having fun', we zijn alweer bijna 7 weken hier in Australie en onze tijd in Darwin zit er ook al bijna op. Morgen vertrekken we per trein naar Alice Springs om daar de grote rode berg te gaan bekijken.

De laatste 2 weken hier in Darwin hebben we alleen maar leuke dingen gedaan en dit willen wij natuurlijk met jullie delen!

Weekend weg naar Katherine: Australie voelt meer als een tweede thuis dan als een vakantie, vandaar dat we samen met Francis een weekend weg gingen naar Katherine. Op de weg naar Katherine hebben we veel dingen bezocht; prachtige natuur, kleine dorpjes en de Adelaide war cemetery. Deze dagen hebben we ook veel gezwommen, de thermal springs waren mooi maar de omgeving was nog indrukwekkender. Er waren namelijk wel honderden vleermuizen die in de palmbomen hingen, dit hadden we echt nog nooit gezien.
Ook hebben we hier een breakfast cruise gedaan waarbij we 's ochtends om 7 uur een boottochtje maakte door de Katherine Gorge. Hierbij vaar je tussen bergen en kom je onderweg veel verschillende diersoorten en rotstekeningen tegen.

Jumping crocodile cruise: het woord zegt het al, we zijn op krokodillen jacht gegaan. Per boot vaar je naar de krokodillen toe die niet moeilijk te vinden zijn omdat er ongeveer iedere 80 meter een krokodil leeft in deze rivier. Door stukken bot boven de neus van de krokodil te houden springen de krokodillen uit het water wat spectaculaire foto's oplevert. 1 krokodil, van wel 5 meter lang, sprong richting de boot waardoor je hem haast kon aanraken (wat niet aan te raden is ;p)

Vissen & ganzen schieten: In de outback van Australie moet je natuurlijk ook het outback avontuur aangaan! Dit betekend dus om 4.45 opstaan om voor barramundi's te gaan vissen. De Barramundi is een vissoort die alleen hier in Australie voorkomt en die wel 1,5 meter lang kan worden.
Deze rivier huisvest echter ook andere dieren dan alleen de Barramundi, bij het te water laten van onze boot moesten we even wachten tot de krokodil die bij de bootramp zwom op veilige afstand was ;p
Vol goede moed en met een prachtige zonsopgang (de mist hing nog boven het water) gingen we op zoek naar de vissen. Na 4 uur hengelen en dobberen hadden we nog steeds geen vis gevangen (wel 16 krokodillen en heel veel waterlelies gezien) en vonden we het tijd om terug te gaan. We brengen niet veel geluk met vissen.... ;p
Bij zonsondergang gingen we, niet echt scoutproof, ganzen schieten. De ganzen hier zitten onder de mangobomen en eten de mango's op wat slecht is voor de oogst, hierdoor is het legaal om deze dieren te schieten. Gewapend met fototoestel en een jachtpistool (dat ding is me daar zwaar!) stonden we klaar om de ganzen uit de lucht te schieten, toen het onze beurt was waren alle ganzen al vertrokken dus hebben we maar geoefend op een boom ;p.

Naast deze spectaculaire acties hebben we nog veel meer leuke dingen gedaan en gezien, waaronder een avondje Darwin waar we een kroegentocht hebben gedaan (we zijn wel in 3 kroegen geweest! ;p), een middag afgesproken met een Nederlandse meisje wat hier in Darwin als au-pair werkt, coolalinga markets, picknicken bij Howars Springs, art en gallery museum en fish feeding.

Een apart puntje wat genoemd moet worden in het eten hier! In een ander land moet je hun specialiteiten proeven, in dit geval krokodil, buffel, kangoeroe, kameel en barramundi. Wij komen een stuk dikker thuis dan dat we een paar weken geleden vertrokken haha.....

See ya

• 23 Oktober 2012 - 21:55

Opa En Oma Scholte:

hoi meiden,
    Waren de ganzen echt op, of vond je het zielig om ze te schieten?
    En die vssen willen ook niet aan jullie hengel komen.
    Maar geen punt jullie beleven en zien veel.
    Geniet nog maar want de tijd gaat snel.
    groetjes van opa en oma.

• 23 Oktober 2012 - 21:55

Opa En Oma Scholte:

hoi meiden,
    Waren de ganzen echt op, of vond je het zielig om ze te schieten?
    En die vssen willen ook niet aan jullie hengel komen.
    Maar geen punt jullie beleven en zien veel.
    Geniet nog maar want de tijd gaat snel.
    groetjes van opa en oma.

• 24 Oktober 2012 - 13:35

Ria Gouweleeuw.:

Weer een leuk verhaal.Wat beleven jullie veel.Enne hoe smaakt krokodil?
    Geniet en van ik geniet met jullie mee.
    Groetjes Ria.

• 25 Oktober 2012 - 19:15

René En Greet:

He meiden, dat met die ganzen jammer dat jullie er geen een geschoten hebben dat had ik erg leuk gevonden. Wat voor soort waren dat?

Groetjes van René

Oja en natuurlijk ook van Greet

• 25 Oktober 2012 - 23:18

Opa En Oma Hogervorst:

Hoi vakantie gangers wat zullen jullie veel te vertellen hebben zeg .maar krokodillen vlees smaakt naar kip en best lekker.Jullie kaart ontvangen. Ja de tijd gaat snel zeker als jullie zo genieten.Ga zo door en de groeten van opa en oma xxxx en voor Pieter en Francis xxxx.

• 26 Oktober 2012 - 21:30

Tineke Van Winden:

he vriendinnen leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. en wat maken jullie een hoop mee. jullie kunnen er een boek van maken. geniet er nog van het is zo weer tijd om naar huis te gaan xxxxxxxxxxxx

• 31 Oktober 2012 - 22:38

Cornelie:

he meiden,

hoe is het met jullie?
    Vind jullie verhalen helemaal super!! zo te lezen hebben julllie het super goed!!

geniet voor dat je het weet is het avontuur voorbij!!

xxx Cornelie