Alice Springs en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu Alice Springs en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu

Alice Springs en Noosa

Blijf op de hoogte en volg Laura en Bianca

01 November 2012 | Australië, Noosa Heads

G'day everybody

Om bepaalde mensen tevreden te houden (;p!) hebben we hier weer een verslagje van de afgelopen weken!

Vanuit Darwin vertrokken we naar Alice Springs met de trein. Met beenruimte waar je 'u' tegen zegt en een stoel die bijna plat kon, hadden we een aardig comfortabele rit. Dit mag ook wel want het was een ritje van 23 uur!

In Alice Springs sliepen we in een Backpackers hostel, dit betekend dat je alleen een bed voor je zelf heb en de rest deel je met anderen (inclusief je slaapkamer). Alice Springs staat bekend om haar vele aboriginals en de problemen die dat met zich mee brengt. Geen zorgen... wij hebben hier niets van gemerkt, behalve dan dat ze op iedere hoek van de straat gearresteerd werden door de politie ;p

Als je in Alice bent moet je natuurlijk naar 'The red centre'. Een dagtour van 6 uur 's ochtends tot middernacht liet ons mount Connor, Kata Tjuta en natuurlijk Uluru (ook wel bekend als Ayers Rock) zien! Na vele verhalen over de geschiedenis van de aboriginals en hun manier van leven sloten we onze tour af met een bbq tijdens zonsondergang en met uitzicht op Uluru! Wat wil je nog meer....
De terugrit bracht echter wat gemengde gevoelens met zich mee. Wanneer het donker is komen alle kangoeroes tevoorschijn omdat de felle lichten zo leuk zijn. Wanneer de lichten dichtbij zijn wordt het toch wel een beetje eng en huppelen ze snel weg. Sommige maken echter de verkeerde beslissing en huppelen de weg op. Resultaat: we hebben 4 kangoeroes aangereden (maakt een harde klap zeg!) en een vogel vermoord (hij was slim genoeg om de lichten te ontwijken, maar vergat dat er een bus aan vast zat) ;p.

Tijdens de dagtour is ons verteld dat er veel wilde kamelen in Australie leven. Om ons een reis naar het midden-oosten te besparen besloten we dan ook om hier een kamelen rit te maken. Alleen al 1 blik op die beesten en we moesten al lachen! Die beesten zijn zo lomp als dat ze eruit zien ;p. De rit zelf gaf ons helemaal de slappe lach, je hobbelt namelijk de hele rit op en neer, op en neer ;p.

Om ook nog wat te leren van ons bezoekje aan Alice Springs hebben we de Royal Flying Docters Service bezocht.

Vanuit Alice Springs vlogen we naar Brisbane waar we opgehaald werden door Michelle en Leo. De komende weken is Noosa dan ook ons thuis! In ons korte verblijf hier hebben we al verschillende nieuwe dingen gezien. Tijdens een wandeling door het National Park zagen we dolfijnen en een walvis langs de kust zwemmen, we hebben de gember fabriek bezocht (gember is eigenlijk best lekker als je het verwerkt in andere producten en het is erg gezond voor je) en we hebben de lokale markt bezocht.

We maken ons nu klaar voor een weekendje kamperen dus daar horen jullie de volgende keer alles over!

The Dutchies

• 01 November 2012 - 11:17

Emmeliek:

Heey meiden!

Wat leuk om elke keer weer jullie verhalen en avonturen te lezen. Zo te lezen en te zien hebben jullie het super naar jullie zin, tof!

x Em

• 01 November 2012 - 13:22

Boudewijn:

:-) correctie ; verwilderde kamelen. Ooit geïmporteerd als vervoersmiddel door de woestijn. Was niet zo'n daverend succes waarna ze werden achtergelaten...daarna verwilderde ze..
    Weer wat geleerd :-)

• 01 November 2012 - 13:56

Opa En Oma Hogervorst:

Hoi meiden,
    Wat een belevenissen ik kan me voorstellen dat jullie de slappe lach kregen van dat gehobbel op de kamelen.Maar leuk dat jullie het gedaan hebben. De krokodillen foto`s zijn ook leuk.Hoe smaakte de ganzen die jullie geschoten hebben?Groeten aan de Boertjes en een kus voor allemaal.
    Opa en oma doei doei.

• 01 November 2012 - 17:28

Papa En Mama:

Hoi meiden, wat een verhalen. En die foto's van die krokodil, je kan gelijk zien waarom het enge gevaarlijke beesten zijn. Oh en Lau laat die Boudewijn maar praten over die kamelen. Jij heb in Australie op een kameel gereden, verwilderd ofniet!!!:-) En ze zien er zo schattig uit!!

• 04 November 2012 - 10:54

Monique K:

wat een mooie foto's van die crocks, en zo dichtbij.
    veel plezier bij michelle,doe ze allemaal e groetjes