Laatste weken Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu Laatste weken Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu

Laatste weken Noosa

Blijf op de hoogte en volg Laura en Bianca

13 November 2012 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Hier eindelijk het verhaal bij de fotot's! Jullie zitten zeker met smart te wachten op de verhalen van het kamperen, ga er maar voor zitten want hier komt het....

Met de vouwwagen en uiteraard veel te veel spullen gingen we op weg naar de North Shore waar we een mooi plekje hadden met uitzicht over het strand en de zee. We hadden het nadeel dat het vandaag nogal winderig was waardoor we eerst de voortent niet op konden zetten, toen er echter nogal veel donkere wolken aankwamen hebben we toch snel de tent neergezet want lekker knus allemaal in de keuken was iets te veel gezelligheid ;p.
Na een heerlijk nachtje slapen (het is nachtje omdat we om 05.30 uur wakker werden omdat dan de zon hier opkomt!) namen we een douche. Je kan hier niet lekker uitgebreid douchen omdat je 1 dollar in de douche moet gooien waarna je (wij denken) rond de 6 minuten de tijd hebt om te douchen. In het begin heb je daar geen idee van en doe je alles snel snel, halverwege gaat de douche ook ineens uit om aan te geven dat je halverwege bent dus echt comfortabel douchen is het niet!
We zaten tenslotte bij het strand dus we besloten om met de auto het strand op te rijden en een mooie tocht te maken naar Rainbow Beach. Voor het mooie waren we iets te laat vertrokken waardoor het water al begon te stijgen, hierdoor hebben we op de heenweg de route door het 'regenwoud' gekozen maar terug konden we wel de hele rit over het zand. En met los zand heb je altijd het risico om vast te komen zitten en jawel dit gebeurde ook bij ons. Maar gelukkig hebben wij flinke spieren (;p) en was er een meneer met een auto die ons eruit trok.
Kamperen hier is bijna hetzelfde als in nederland, het grootste verschil is dat wij heerlijk aan zee zaten en dat het hier vaker mooi weer is waardoor kamperen ook echt leuk blijft haha..

Na het eerste weekend kamperen was het, het volgende weekend tijd om naar de luxe kant van de North Shore te bekijken. Vanuit Leo zijn werk werd er een Christmas Party georganiseerd in een luxe resort wat leo zijn werk heeft gebouwd. Het huis (10 persoons) was echt mega groot met een enorme woonkeuken, een indoor bbq plaats en drie badkamers ;p. Iedereen had alle ruimte om zijn eigen gang te gaan.
Het avondeten was gezamenlijk en werd door Leo zijn werk georganiseerd. Vrijdagavond zat er een Hawaii thema aan vast, dus met bloemen en Hawaii kettingen om gingen we op weg naar het eten/feest. Ook het eten was in thema, we hadden varken aan het spit!
Helaas heeft het de zaterdag de gehele dag geregend, in de middag dachten wij dat het even droog was en waren naar het strand gelopen voor wat beweging. Helaas bleef het maar voor een half uur droog en is het daarna niet meer gestopt met regenen tot de volgende ochtend. Hierdoor moesten Michelle en Leo ons ophalen van het hutje waar we gestrand waren ;p. Zaterdagavond was het thema christmas en kregen de kinderen een cadeautje uitgereikt van Panda (Jaja daar is ze weer!!!). Zondag was het alweer tijd om uit te checken en terug te gaan naar Noosa.

We zijn hier niet alleen maar weekendjes weg geweest, we hebben nog veel meer gedaan waaronder: Watervallen van Montville bezocht, wandeltocht gemaakt door het regenwoud, gegokt op paarden tijdens de Melbourne Cup (en nee niets gewonnen helaas), zonnebaden op het strand en mount Coolum beklommen. Zoals te lezen valt gaan de dagen erg snel voorbij hier ;p.

Morgen (Woensdag 14de) vertrekken we naar Sydney waar we voor 2 dagen de stad gaan bekijken en daarna naar tante Bep gaan waar we ook een paar nachtjes zullen slapen. Omdat het niet zeker is of we volgende week internet hebben weten we niet waar ons volgende verslag vandaan komt, maar de verhalen over Sydney krijgen jullie natuurlijk te horen!

See ya

• 13 November 2012 - 01:42

Opa En Oma Hogervorst:

Hallo meiden
    Ja Australie is een heel mooi land voor vakantie dat is zeker waar ,alleen zijn de afstanden groot maar in de auto van Leo gaat dat goed zeker als Laura gaat duwen !Doe iedereen de groeten ook straks bij tante Bep .Veel liefs opa en oma.