Van Sydney naar Darwin.... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Darwin.... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura en Bianca Scholte - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Darwin....

Blijf op de hoogte en volg Laura en Bianca

12 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Hallo luitjes!

Heb je je altijd al afgevraagd wat de zon doet als hij niet in Nederland is? Nou wij weten het antwoord hoor, want jemig wat is het warm hier in Darwin!

Na een goede vlucht kwamen we in Darwin aan en onze eerste indruk was; het is hier heet en heel rustig! Gemiddeld is het hier 35 graden. Hier in Darwin geldt dan ook: een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd! ;p

Ondanks deze hitte hebben we al aardig wat in de omgeving gezien. Zo zijn we naar Litchfield National park geweest. Hier zijn verschillende watervallen waar je in kunt zwemmen. Dit is een aanrader omdat de 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats je al laten zweten ;p
En dan denk je ik ben in Darwin, in een national park, er is hier niets... kom je nog nederlanders tegen! Gelukkig zijn wij al halve ozzies en konden we hen dus gewoon negeren ;p.

Hier leven andere dieren dan in het Zuiden. Vandaar dat we naar de Crocosaurus cove zijn geweest om deze dieren te ontmoeten. Zo hebben we een hagedis, een baby krokodil en een slang vastgehouden (de laatste alleen Laura, Bianca vond hem iets te groot ;p). Het hoogtepuntje was echter dat we hier een wereldberoemde filmster tegen het 6 meter lange lijf liepen. Burt de krokodil woont namelijk in dit park en hij schitterde onder andere in de Crocodile Dundee film!

Ook hebben we de geschiedenis van Darwin bekeken. We zijn naar de olie tunnels geweest die gegraven zijn in de tweede wereldoorlog. Grappig feitje, deze tunnels zijn nooit gebruikt in de oorlog omdat ze pas klaar waren toen de oorlog afgelopen was. Daarnaast zijn we naar het Militaire museum geweest waar we de hele historie hebben beleefd.

Als je wilt weten hoe Remi zich voelde dan moet je naar Mandorah gaan. We namen de Ferry hier naartoe omdat we hoorde dat het er erg mooi was. Dit was niet gelogen, maar dit voelt ook echt als het eind van de wereld. Er is hier werkelijkwaar niets te doen, zeker niet als alle pubs gesloten zijn. Maargoed... het strand was mooi!!

Tot slot zijn we naar de Mindil markt geweest. Totaal anders dan in Berkel want deze is 's avonds (vanwege de temperatuur), er wordt muziek gespeeld, je kan lokale souveniers op de kop tikken en er zijn veel, heel veel eettentjes. Als goede afsluiter van de dag hebben we op het strand de zonsondergang bekeken.

Het noorden van Australie staat niet alleen bekend om haar uitgestrekte landschappen en het rode zand, maar het staat ook bekend om de vele aboriginals die hier wonen. Maar weinig mensen hier hebben een hoge pet van hen op, het eerste wat ons verteld werd was dat je ze niets moet geven als ze bedelen en tegen ze moet schreeuwen als ze je stalken.
Zo ver wij nu kunnen zien bestaat de gemiddelde dagbesteding van een aboriginal uit het drinken van alcohol, het liggen onder een boom en het maken van een ritje in de politieauto!

Zoals jullie kunnen lezen, wij vermaken ons hier prima.

P.s Francis heeft ons foto's laten zien van toen zij in Nederland was (1977). Mam en Monique, wat waren jullie schattig! Vooral de majorette foto van monique zag er goed uit ;p

• 12 Oktober 2012 - 08:42

Monique K:

o,die foto, ja lief he.
    maar genoeg over mij jullie hebben het te gek.
    dikke kus voor francis,peter en kids
    stomme tip;geniet en maak plezier.
    dikke kus van ons

• 12 Oktober 2012 - 15:09

Mama:

Ja Monique en ik waren vroeger van die "leuke" kindertjes!!
    Volgens mij, als ik al die foto's zie, doen jullie daar meer enge dingen dan dat jullie hier zouden doen.
    Die foto's van die zons ondergang zijn erg mooi. Daar kunnen we er wel 1 van inlijsten.
    Groetjes en een dikke kus.

• 12 Oktober 2012 - 15:09

Mama:

Ja Monique en ik waren vroeger van die "leuke" kindertjes!!
    Groetjes en een dikke kus.

• 12 Oktober 2012 - 16:26

René En Greet:

Hoi meiden wat hebben jullie het daar te gek zeg om jaloers van te worden. Nou de zon is zeker bij jullie het waait hier en het regent pijpenstelen en maar 12 graden, dus geniet maar lekker van den zon.
    En wij zagen dat jullie lekker genoten van "ons "ijsje. En we genieten van jullie verhalen en de foto's. Nou meiden veel plezier verder en tot de volgende keer.

Groetjes René en Greet

• 13 Oktober 2012 - 14:27

Opa En Oma Hogervorst:

Hoi allemaal,
    Het was weer een heel verhaal leuk om te lezen en de foto`s mooi om te zien.Wij zijn ook bij die
    rotsen en watervallen geweest alleen niet gezwommen.Er komen veel herinneringen naar boven
    dus blijven wij er van genieten.
    Tot de volgende keer opa en oma.